söndag 19 maj 2013

Bara några få dagar kvar nu


Vi har haft strömavbrott här på BV och är man i usa innebär det även att internet försvinner, så eftersom det fått vila ett tag har jag äntligen internet på datorn! Men vem vet hur länge det håller. Bäst att uppdatera när man kan!

Nu är vi nere på att räkna dagar tills vi åker hem igen. Det ska bli så himla kul att träffa alla. Längtar verkligen sönder till det. Att få krama om mamma & pappa igen. Det och att slänga mig i min egna säng. Men jag vet också att när vi står där på flygplatsen nästa måndag kommer jag gråta sönder. Börjar nästan gråta bara jag tänker på det. Att säga hej då till fina Santa Barbara för några månader, men framför allt att säga hej då till alla mina fina fina vänner som jag fått här, vi gänget som umgås dagligen. Kommer kännas så himla konstigt att inte se dem. Tror vi har blivit lite för beroende av varandra... Och så nästa termin kommer saker inte vara densamma. Morris, Gabbe, Elli, Niklas, Sara, Anniee och Sammie åker hem till Sverige för att stanna. Så den här veckan och nästa helg kommer jag fälla en hel del tårar kan jag lova.

Men jag ser också fram emot nästa termin. Astrid kommer hit! Jag ska bo med Emmy, Astrid och Benita, förhoppningsvis i lägenhet 222 med bästa utsikten. Jag har valt mina egna kurser - Intermediate acting, Acting for the camera, Film studies & Astronomy. Det kommer vara varmare här än vad det redan är, så jag lär väl bränna sönder mig (sidenote, jag har nog världens i särklass fulaste och konstigaste bränna), så den måste jag jobba på mer under sommaren. Please bli en solig sommar?! Det kommer komma hit massor av nytt folk och det känns bara som om nästa termin kommer vara ännu bättre än vad den här har varit, vilket är rätt nice eftersom den här terminen har varit så sjukt underbart bra.
Jag är så otroligt stolt och glad över mig själv för att jag åkt hit. Det har varit det roligaste och bästa tiden i mitt liv. Om det är någon där ute som funderar på att flytta till ett annat land - gör det! Bara gör det! Du kommer inte ångra dig. Nya erfarenheter, nya vänner, du växer som person och det bara är någonting som jag tycker alla borde göra. Om det är pengarna som gör att du tvekar - antingen jobba in dem eller ta ett lån. Det är värt vartenda öre!
- N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar